Numer 92 - 2012

Nytt sommer-Numer er ute nå, med godt stoff om tegning, illustrasjon og bokkunst. Inneholder bl.a. intervjuer med de som tegner terroristen ABB, intervju med den prisbelønte illustratøren Hilde Kramer og annet spennende stoff

NUMER 92.

Tidsskrift for tegning, illustrasjon og bokkunst.

Av innholdet nevner vi bl.a:

- Ingvill Bryn Rambjøl har intervjuet de som tegner terroristen ABB.

- Maria Torkilsen Horvei har intervjuet den prisbelønte illustratøren Hilde Kramer

- Harald Flor skriver om  billedkunst med overtoner

- Numer har vært på barnebokmesse i Bologna

Og som vanlig har vi anmeldelser av utstillinger, av bildebøker og sakprosa

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!