Nordnorsk Magasin 3-4/ 2015

Temadel om ungdomsbøker fra Nord-Norge! Høstens dobbeltnummer handler om...

...de første kioskene i Nord-Norge, om et bærekraftig juleblot, om kjærlighet til såper, om flere hundre år gamle innskrifter i et tre ved Finnbruen i Dividalen, om Røvar-Alexander i Lofoten og om gårdskvinnene og sommarfjøsene på Berg ved Trondenes, om navn på store steiner og om kvinnebunaden fra Troms, om Orknøyene - det norske riket fra vikingtida, og om Sajos – det samiske kultursenteret i Nord-Finland, og om trolldomsforskeren som aldri gir seg. Og ikke minst handler denne dobbeltutgaven om ungdomslitteratur fra Nord-Norge, og om forfatterne Jan Tore Noreng, Siri Broch Johansen, Elisabeth Øvreberg, Monika Steinholm og Aina Basso i tillegg til et intervju med forfatteren Eva Jensen etter 19 bøker og 31 år som forfatter.

Bla i et utdrag fra magasinutgaven her: http://issuu.com/nordkalottforlaget/docs/nnm_3-4_15/1

The Resurrection of Authoritarianism - Democracy and Democratization: The Road Ahead, Three Decades after 1989 - Commemorating the Indian Journal Frontier During These Times

Nyheter fra Eurozine