MELK No. 5- 2017

Tema: Futura. MELK er et skeivt kulturtidsskrift med det formål å belyse, synliggjøre og formidle skeiv kulturhistorie i Norge. I denne utgaven utforsker vi fremtiden for skeiv kultur, formidling og aktivisme.

I utgaven kan du lese om fremtiden for skeiv forskning, barnet som symbol i skeiv aktivisme, mulige konsekvenser av normalisering av ekstremsex, performativ dokumentasjon av aids-krisen, fremstillingen av lesbiske kvinner på filmlerretet, formidling av skeiv litteratur, homonasjonalisme, James Baldwin og masse mer!

Utgaven inneholder også dikt av den romerske poeten Martial som aldri tildligere har blitt oversatt til norsk! MELK kan kjøpes på Eldorado bokhandel, Bislet bok og Ny York vintage & 2nd hand i Oslo, eller direkte ved å sende e-post til kontakt@melkmag.com

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.