MELK 4/17

Les om homoerotisk kiosklitteratur, kvinnelige beat-poeter, slash fiction, ungdomsopprøret på 80-tallet, cruising i New York, humor brukt som virkemiddel i skeiv aktivisme, intervju med forfatter Per Knutsen og mye mer.

MELK er et skeivt kulturtidsskrift med det formål å belyse, synliggjøre og formidle skeiv kulturhistorie i Norge. Utgavens tema er JUNK og vi vil feire den undervurderte kulturen: det trashy, det billige, og det som gjerne blir sett på som lavkultur.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).