MELK 2/2018

I MELKS dramautgave kan du lese om skeiv kultur innenfor teaterets saler, gestaltning av kjønn i teaterutdanning, oppsetninger, teatergrupper og skeive adapsjoner, Samuel Beckett, Per Aabel m.m.

MELK er et skeivt kulturtidsskrift med det formål å bevare og formidle skeiv kulturhistorie i Norge.

Lansering: Det blir dobbeltlansering med MELKs dramautgave og forlaget littMELKs første bokutgivelse "Ibsen: Etter mørkets frembrudd" på Nationaltheatret 27. juni fra kl. 21.30-01.00

Nordic Black Xpress viser sceneadapsjoner fra boka, det blir forfattersamtaler og Frank Michaelsen fra «The Switch» kjører dj-set.

Gledelig Pride på National!

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.