Materialisten 4-12

Les bl.a. lederen Fengsling av fattigdom, Tiggernes historie,  Fengsel som ruspolitikk,  Ideologier i helsevesenet og Berget som fødte et skred; Om 22. Juli-kommisjonens rapport. Bokanmeldelser

Fengsling av fattigdom. Leder
Av Cecilie Høigård

Tiggernes historie
Av Johanne Bergkvist

Fengsel som ruspolitikk
Av Hedda Giertsen

Ideologier i helsevesenet
Av Noralv Veggeland

Alfred Adlers sosialisme
Av Joar Tranøy

Berget som fødte et skred. Om 22. Juli-kommisjonens rapport
Av Liv Finstad

Den nye tilbakereisen. Bokanmeldelse
Av Hanne Haavind

De fem viktigste bøkene
Av Inga Bostad

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!