Materialisten 4-12

Les bl.a. lederen Fengsling av fattigdom, Tiggernes historie,  Fengsel som ruspolitikk,  Ideologier i helsevesenet og Berget som fødte et skred; Om 22. Juli-kommisjonens rapport. Bokanmeldelser

Fengsling av fattigdom. Leder
Av Cecilie Høigård

Tiggernes historie
Av Johanne Bergkvist

Fengsel som ruspolitikk
Av Hedda Giertsen

Ideologier i helsevesenet
Av Noralv Veggeland

Alfred Adlers sosialisme
Av Joar Tranøy

Berget som fødte et skred. Om 22. Juli-kommisjonens rapport
Av Liv Finstad

Den nye tilbakereisen. Bokanmeldelse
Av Hanne Haavind

De fem viktigste bøkene
Av Inga Bostad

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.