Litteraturgarasjen 2/2014

Portretter, litterære måltider, kronikker m.m. Les mange av sakene i nettmagasient.

Litteraturgarasjen nr. 2 2014 byr på portrett av forsvarsadvokat Vibeke Hein Bæra. Jørn Lier horst åpner lukkede rom, Bonnie & Clyde byr på litterære måltid. Stein Riverton går igjen på Høyers Hotell og Ingvar Ambjørnsen stiller med kronikk om norsk ruspolitikk. Noen av sakene finner du også på vårt nettmagasin.

Når det groteske blir normalt

En ganske alvorlig mann

Festivaldirektøren

Bonnie & Clyde: Texas på el Paso

Bonnie & Clyde: sommernatt ved fjorden

Fredrik Brattberg: Trekantdrama

Jørn Lier Horst: Åpner Lukkede rom

Døden på Høyers

Ingen komplekser for dialekta

Barndomserindringer: Å rømme

Doktor Proktors gode hjelpere

Yahya Hassan: Opprør mot det råtne

Folkefienden

Mørkets hjerte

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.