Form Akademisk vol.9 - Nr. 2 2016

I lederen for det nye nummeret av Form Akademisk (årgang 9, nummer 2), kan du lese om framtida for open access tidsskrift og vårt syn på rapportene som nylig er lagt fram om vitenskapelig publisering med open access.

I nummeret kan du også lese artikler om haptisk interaksjon og mange andre forskningstema innen design og designutdanning, I tillegg til en
bokanmeldelse.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.