Form Akademisk vol. 5/2012

FORMakademisk has just made our latest issue “Participation and Dialogue” available in our open access journal.

We hereby invite you to study the table of contents for this issue, and to visit our web site (FORMakademisk.org) to review articles and items of interest.

This issue of FORMakademisk contributes to the discourse and practice of the communication dimension within product design – a publication which is a result of a cooperative effort between the Nordcode research network, the Institute of Product Design at Oslo and Akershus University College and FORMakademisk. It was inspired by the Nordcode seminar “Participation and Dialogue, held in May 2010,  funded by Nordforsk, The Norwegian Research Council and Kjeller Science Park.

FORMakademisk
Vol 5, No 1 (2012): http://journals.hioa.no/index.php/formakademisk/issue/view/65

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!