Fanfare #5

Fanfare – nå på japansk og engelsk! Når det femte nummeret av Fanfare lanseres, er det i en norsk, engelsk og japansk utgave.

Fanfare #5 er det internasjonale nummeret. Men hva er egentlig det internasjonale? Er det Hollywood som regissør Jakob Rørvik skriver om, musiker Tellef Raabes skoleutveksling eller Mariken Halles ønske om solidaritet?

Nummeret både eksporterer norske kulturaktører og åpner opp for noen nye internasjonale navn. På trykk er blant annet en maildialog mellom de kritikerroste forfatterne Kjersti Annesdatter Skomsvold og Ottessa Moshfegh. Hva er likhetene og ulikhetene i skriveforholdene på Torshov i Oslo til Oakland i California? Vi får bli med regissør Ole Giæver på reise fra Honningsvåg til Toronto og får spådd framtiden til kultur-Norge, med vekt på eksportmuligheter i 2015. Og burde ikke skjønnlitterære debutanter bli oversatt mer? Vi oversatte dem.

Fanfare #5 kommer på norsk, engelsk og japansk og distribueres til noen utvalgte steder Tokyo og New York. 11 japanske oversettere, nesten like mange engelske korrekturlesere og én engelsk oversetter står bak de to språkoversettelsene av dette nummeret. For en glede det nå er å bringe dette internasjonale nummeret av Fanfare ut i verden!

Blant bidragsyterne:

Empress Of, Hilde Østby, Ole Giæver, Inger Wold Lund, Jakob Rørvik, Kjersti Annesdatter Skomsvold, Lars Lillo-Stenberg, Maria Navarro Skaranger, Mariken Halle, Mattis Herman Nyquist, Ottessa Moshfegh, Roskva Koritzinsky, Sandra Kolstad, Siri Nilsen, Tellef Raabe og Tonje Thilesen.

Den norske utgaven selges fra 26.februar på Narvesen-butikker i hele landet, samt en rekke uavhengige forhandlere; Big Dipper, Bislet Bok, Cappelens Forslag, Eldorado bokhandel, Litteraturhuset, Robotbutikken, Tanum Oslo City, Torpedo, Tiger og Tronsmo.

Fanfare #5 – i salg fra 26.februar!

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.