FANFARE #4 2014

FANFARE #4 – bullshitnummeret – ute 4.september! #4 dreier seg om bullshit. Målet er ikke å vise frem all bullshiten som omgir oss daglig, men via dritten peke på noe som forhåpentligvis kan kalles kvalitet. Slippfest 4.9 på Wurst i Oslo.

Den 4.september er det nye nummeret av FANFARE i butikkene.

Nummeret inneholder blant annet en reise til de klarsynte for å finne ut av hvordan framtidens kultur-Norge vil se ut, et fotokunstprosjekt om nettdatere, et hjemmelagd musikksjangerspill og en serie dobbeltportretter der hvert intervjuobjekt skrives ut i både en tabloid og en dyptgripende vinkling.Blant bidragsytere og intervjuobjekter i #4 er:Anna Kleiva, Agnes Ravatn, Bård Torgersen, Edy Poppy, Eirik Kydland, Farao, Filip Roshauw, Fredrik Høyer, Hisham Zaman, Jon Refsdal Moe, Julian Blaue, Karoline Hjorth, Kristian Wiese, Nils Bech, Thomas Ekström og Trude Marstein

Slippfesten er 4.9 på Wurst i Oslo: https://www.facebook.com/events/1495532070686324/?fref=ts

Dette skjer:

- Bård Torgersen leser fra sin nye roman
 - Kristian Wiese leser fra sin kommende roman
- Prøvespilling av Filip Roshauws hjemmelagde musikksjangerspill!
- KOSOCLUB snurrer plater
...

FANFARE er et uavhengig og allsidig kulturtidsskrift med de største og minste aktørene stående side om side. Utgivelsene er temabaserte, upretensiøse og visuelle – og ser ulike temaer i alle tenkelige relasjoner til kultur. FANFARE selges på utvalgte Narvesen-butikker i hele landet, samt en rekke uavhengige forhandlere; Big Dipper (Oslo og Trondheim), Cappelens Forslag, Eldorado bokhandel, Liebling, Litteraturhuset, Robotbutikken (Bergen), Tanum Oslo City, Torpedo, Tiger og Tronsmo. FANFARE er støttet av Norsk Kulturråd og Fritt Ord.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!