Bøygen 1/2012

Ny utgave av bøygen med tema ”stedet og litteraturen”; bøygens første nummer av 2012 tar for seg litteratur som springer ut i fra eller på forskjellige måter tematiserer sine geografiske omgivelser

Ny utgave av bøygen med tema ”stedet og litteraturen”

bøygens første nummer av 2012 tar for seg litteratur som springer ut i fra eller på forskjellige måter tematiserer sine geografiske omgivelser. Vi ser på stedet som kulisse og karakter, dynamikken mellom sted og ikke-sted, og stedets virkningskraft på forfatter og tekst. Gjennom fagartikler og skjønnlitteratur sveiper vi innom såvel hjemlige trakter som storbyene Roma, Paris og Jerusalem, de amerikanske sletter og den australske landsbygda.

Nummeret inkluderer tekster av Kjersti Annesdatter Skomsvold, Louise Mønster, Jon Nygaard, Melanie Duckworth, et intervju med Ingvild H. Rishøi og mye mer. Redaktører er Anita Christensen og Barbra E. Grøgaard.

http://www.boygen.net/ Kontaktinformasjon: Anita Christensen, anita.christensen87@gmail.com Barbra E. Grøgaard, barbraeg@gmail.com, tlf. 92 61 82 51

The Resurrection of Authoritarianism - Democracy and Democratization: The Road Ahead, Three Decades after 1989 - Commemorating the Indian Journal Frontier During These Times

Nyheter fra Eurozine