Beijing Trondheim 4/16

Hovetema for høstens nummer er "lyd". Hvordan påvirkes det vi skriver av lyd? Kan det å lese gjøre oss bedre til å lytte?

I vår tid er det kanskje viktigere enn noen gang å kunne skille lyden fra ulyden, å evne å høre melodien i all støyen. Vi har satt på oss hodetelefonene - ikke for å stenge verden ute, men for å slippe den inn.Les om litterære motiver hos Motorpsycho, poppoeten Brandon Brown, Ulf Risnes' kriminelle fortid, punkbandet Blomst, Talking Heads og dadaismen, japansk støymusikk samt våre fem sedvanlig nydelige debutanter, m.m

Vi lanserer nytt nummer av Tidsskriftet Beijing TRH og feirer samtidig utgivelsen av Markus Lanttos nye bok, "kroppstemperatur kronhjort". Velkommen til fest på Galleri KiT lørdag 10. desember kl. 18.00!

Facebook-event med mer info: https://www.facebook.com/events/1686150185029689/

For bestilling av presseeksemplar / PDF av magasinet, kontakt oss på post@beijingtrondheim.no

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.