Argument #1 2016

Tema: Evolusjon. Hva er egentlig evolusjon? Er debatten om hvorvidt naturvitenskap og religion er forenlig utdatert? Kan kriminalitet forutses?

Arguments første utgave i 2016 tar for seg temaet EVOLUSJON. Innsiktsfulle artikler, kronikker og anmeldelser på tvers av politiske ståsteder og fagfelt er forent i tidsskriftet, alt skrevet og produsert av engasjerte Oslo-studenter. I tema-seksjonen gis det svar på spørsmålene stilt innledningsvis, mens de tre øvrige seksjonene samfunn, kultur og naturvitenskap byr på saftig faglig innhold, deriblant om moderne fattigdom i USA, sjøknelerens nådeløse jakting, og traumer i kjølvannet av atombomben som ble sluppet over Hiroshima i 1945.Argument #1 EVOLUSJON er å finne i stativer ved alle læresteder tilknyttet SiO fra og med 22. januar, samt på www.argumentnett.no.

Mellom #1/2019 handlar om omsetting og musikk, men rommar òg eit utval ny litteratur i omsetting, faste spalter og omtalar av omsett litteratur.

Nyheter fra Eurozine