Husk ISSN for tidsskrift!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Vær likevel obs på at trykt og elektronisk utgave, eller ulike språkvarianter av samme tidsskrift, får hvert sitt ISSN-nummer.  I Norge er det Nasjonalbiblioteket som tildeler ISSN-nummer. ISSN Norge har en avtale med GS1 Norway, som kan hjelpe med å omdanne ISSN-nummeret til en grafisk strekkode av typen EAN-13. Riktig strekkode gjør det blant annet lettere å selge tidsskriftet i butikk.Trykkeriet kan ta seg av selve strekkodemerkingen for tidsskrifter som har denne koden.

Les mer og søk om ISSN hos Nasjonalbiblioteket: https://www.nb.no/standardnummerering/issn/

Prosa #2 2021 inneheld to svært ulike tilnærmingar til TV-serien «Atlantic Crossing»s handsaming av historiske hendingar. Les også historia om Kopinors og NFFOs innsats for å styrke bokbransjen i fleire afrikanske land.

Marte Michelets essay er utsett igjen. Tema for årets andre nummer av Prosa er «grenseverdi», noko som viser til dei verdiladde vurderingane som ligg til grunn når grenser blir sette eller flytta, og til kva som kan oppstå når grenser blir kryssa.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.