Tidsskriftet Fett får pris i åpen klasse for å ha skapt et åpent rom for feministisk debatt

Prisen i åpen klasse tildeles tidsskriftet Fett for å ha skapt et åpent rom for feministisk debatt. I dette rommet har mange unge skribenter og illustratører fått prøve seg for første gang. Slik bringer tidsskriftet mange nye, viktige stemmer inn i den bredere offentligheten. Samtidig er fortiden ikke glemt – her er det tydelige linjer tilbake i historien. Fett har mot til å gi kontroversielle temaer plass og tid. Metoo, trans, scenenekt, rasisme – Fett går i dybden. Alltid med respekt, aldri feigt. Ofte med humor, alltid med alvor i bunnen. Fett evner å både irritere og engasjere.

Frå einsame menn og nabolandsperspektiv til Google og kunstig intelligens: I denne utgåva av Syn og Segn finn du tekstar som spenner over både det personlege og det globale.