Redaktørtreff 2021

Vi tar opp igjen redaktørtreffene våre og starter med møter på Zoom inntil det er mulig å møtes fysisk. Redaktørtreffene er en møteplass for redaktører i medlemstidsskriftene i Norsk tidsskriftforening og er et møtested for faglig påfyll og diskusjon, nettverksbygging og en sosial møteplass. Redaktørtreffene legges til den første onsdagen i måneden, og de digitale treffene foregår fra kl. 14-00 – 15.30. Fysiske treff vil få senere møtetid. Vi starter 7. april.

7. april: Utgiveravtaler

Hvilke rettigheter har dine artikkelforfattere før og etter artikkelen er publisert? Hvordan kan du bruke artikkelen i ditt tidsskrift, og er det forskjell på digital og trykket utgivelse?

Les mer og meld deg på her.

5. mai: Strategi - hvorfor må du ha det?

Når du vet hvor du skal, hvorfor du skal dit og hva som må til for å komme dit, vil du kunne spare mye tid og energi som ellers ville ha gått på retningsløse diskusjoner, feilsatsinger og usikkerhet om tidsskriftets mål og mening.

Les mer og meld deg på her.

Redaktørtreff 2021:  7. april – 5. mai – 2- juni – 1. september – 6. oktober – 3. november – 1. desember

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.