Nordiske feministtidsskrifter samarbeider

Det feministiske tidsskriftet Fett inngår samarbeid med svenske Bang og finske Astra.  Fetts redaktør Charlotte Myrbråten ble den 10. september intervjuet av Klassekampen, under overskriften ”Fyrer opp feminismen”.  Artikkelen handler om det kommende samarbeidet mellom de tre nordiske feministtidsskriftene, og hva Fett og Bang mener kan komme ut av dette.

- Det er mange ulike spørsmål vi her i Norge har nytte av å få belyst fra andre sider, sier Myrbråthen til Klassekampen.  Lørdag den 29. september møter Myrbråten Trifa Shakeli og Sara Eriksson, redaktører i henholdsvis Bang og Astra, til samtale på Bokmessen i Gøteborg. De skal her snakke om nordisk feminisme og det feministiske tidsskrifts rolle og oppgave.

Fett lanserer på bokmessen i Gøteborg også sitt nye dobbeltnummer, og vil delta på en nordisk stand.

Samtalen mellom Fett, Bang og Astra er støttet av Tidsskriftforeningen og Fritt Ord. Støtten gis som et ledd i foreningens initiativ for å fremme debatt i tidsskrifter høsten 2012. Dette er et tilbud til alle medlemmer av Tidsskriftforeningen.

Tid og sted finner du under Arrangementer, her.

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.