I det smale og det brede

Møt tidsskrifter og redaktører med erfaring fra både sukesseser og nederlag, hva gikk bra og hva gikk galt? Hvordan tenkte de underveis og hva skinner mest i etterpåklokskapens lys?

På Tidsskriftdagen 11. oktober byr vi på denne programposten:

12.15–13.30 I DET SMALE OG DET BREDE
Spreke satsinger på nye tidsskrift og magasiner

Mindre fisk – mer torsk!
Patrik Hadenius (SE), gründer av Språktidningen, Modern Filosofi , m.fl .
Hvordan kan tema og felt som mange oppfatter som «smale» og kjedelige bli populære og lønnsomme tidsskrifter.

Suksess på alle måter, bortsett fra økonomisk
Eirik Kydland, redaktør i musikktidsskriftet ENO
Om hvorfor ENO satset på papir, hvordan de jobber, og hvordan utsiktene er fremover.

For dyre drømmer?
Jo M. Bredeveien, tidl. redaktør i PLOT
Plot er solgt til nye eiere, og de som startet magasinet er ute av driften. Var ambisjonene for høye, markedsarbeidet for dårlig eller er det norske markedet for lite?

Slik satte vi ballen i mål
Frode da Costa Lia, redaktør i fotballmagasinet Josimar
Etter flere års drift har Josimar begynt å tjene penger. Hvordan kom vi dit, hva var utfordringene underveis?

Samtale/debatt + spørsmål fra salen

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!