Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3267, Objekt-ID: 3948

Who is "the people"?

Current usage of the word "populist" in the German and European media is beginning to obscure the alarming rise of xenophobia and authoritarian tendencies across the continent. In the face of which, Claus Leggewie argues that it's high time for rhetorical anti-fascism to take a practical turn. This means meeting an urgent need for democratic participation to be extended beyond (but never used against) political parties and parliaments.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).