Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2881, Objekt-ID: 3549

West vs. East all over again

Central Europe no longer exists, only East and West, as it used to be. That is the condensed version of the combined wisdom of many western analysts and commentators these days, writes Erik Tabery, editor-in-chief of the Czech weekly "Respekt". From a Czech perspective, Tabery is certainly concerned for his country's neighbours. But he also wonders why the West is quite so alarmed at what is happening in the East.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.