To hell in a handbasket

"openDemocracy" says "big lunch" won't stop white flight; the "Dublin Review of Books" brings good tidings from recent atrocitology; "Glänta" rehabilitates radical chic; "A Prior" accompanies Picasso to Palestine; "Krytyka" finds Ukrainian intellectuals fighting a losing battle on two fronts; "Multitudes" observes NGOs cosying up to power; "l'Espill" calls the captains to account as Valencia sinks into recession; and "RozRazil" relishes the rain.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).