Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2835, Objekt-ID: 3499

The never-ending transition

Esprit appeals for a mixed response to terror; Merkur talks to Philippe Descola about anthropology; Czas Kultury wants radical democracy in the university; La Revue nouvelle looks at pre-election Spain; Vagant considers translation between Scandinavian languages; Kultura liberalna talks to Michael Walzer about Syria; Poeteka recalls life in communist Albania.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.