The invisible guillotine

"Magyar Lettre" says the moral of the Icelandic economic saga is...; "Free Speech Debate" thinks less data protection is good for privacy; "Res Publica Nowa" calls football culture a symptom of festive post-tribalism; "Ny Tid" wants Finland to talk about its concentration camps; "Merkur" warns against physiognomic literalism; "Sodobnost" speculates on art's role beyond Hegelian finality; "Multitudes" conceptualizes the transmigrant; "Arena" sticks up for relativism; "Dziejaslou" has no time for conceptual art and all that nonsense; "La Revue Nouvelle" finds the seeds of change in the regions.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).