Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2856, Objekt-ID: 3522

The curious case of Poland's political self-harm

A show of EU concern for recent developments in Poland can do no harm, writes Stefan Szwed, but ultimately the fate of the country's democracy is for Poles themselves to sort out. And, luckily, crises often come with opportunities; Poland's PiS challenge is stirring a new political awakening.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.