Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3178, Objekt-ID: 3858

The city belongs to all of us

Recent urban development in Moldova's capital city Chisinau is in many ways typical of other post-Soviet cities where aggressive privatization and the de-industrialization of urban economies have prompted the rise of social inequality. Sociologist and urban activist Vitalie Sprinceana describes how Chisinau's citizens and activists are rehabilitating urban space by forging new urban networks and creative communities.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).