Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3229, Objekt-ID: 3909

Second-rate Europeans?

States such as Norway or Switzerland have tended to relinquish sovereignty to the European Union without any prospect of co-determining the course that the Union takes, write Erik O. Eriksen and John Erik Fossum. Moreover, such states experience new EU treaties or reforms as "shocks" for which they are poorly prepared in comparison to member states. But these are not the only lessons that voters in the UK's upcoming referendum on EU membership may wish to consider.

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.