Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3229, Objekt-ID: 3909

Second-rate Europeans?

States such as Norway or Switzerland have tended to relinquish sovereignty to the European Union without any prospect of co-determining the course that the Union takes, write Erik O. Eriksen and John Erik Fossum. Moreover, such states experience new EU treaties or reforms as "shocks" for which they are poorly prepared in comparison to member states. But these are not the only lessons that voters in the UK's upcoming referendum on EU membership may wish to consider.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).