Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3224, Objekt-ID: 3904

Preparing for change

Once considered a force of stability after the Yeltsin years, Vladimir Putin now depends on exporting instability and escalating international tensions in order to retain his grip on power at home. In the face of which, Garry Kasparov warns against complacency – at the same time as insisting that it is merely a question of time before Putin's apparent show of strength gives way to dramatic change in Russia itself.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.