Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2966, Objekt-ID: 3641

Our efforts can achieve unexpected results

Oleksandra Matviychuk of Kyiv's Center for Civil Liberties received the Democracy Defender Award in Vienna on 23 February 2016. In this, the text of her acceptance speech, Matviychuk considers the so-called "Ukraine crisis" a direct reflection of a global crisis in the post-war world system, in which human rights are being eroded worldwide.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.