Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2946, Objekt-ID: 3617

Of power vacuums and pressure points

"New Eastern Europe" looks beyond post-Soviet space and hits the new Silk Road; "Blätter" condemns new digital colonialism; "New Humanist" considers the ethics of genome editing; "Syn og Segn" speaks to the director of Oslo's new counter-extremism research centre; "La Revue nouvelle" goes in search of solidarity in Brussels; "Vikerkaar" analyses the fear of power vacuums; and "Host" critiques the works of Nobel Literature Prize-winner Svetlana Alexievich.

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.