Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3241, Objekt-ID: 3922

Not looking closely enough

In "Blätter", Ulrike Guérot offers a corrective to European postdemocracy; "openDemocracy" founder Anthony Barnett states the case for "Bremain"; "Esprit" considers how to eat well and save the planet; "New Humanist" isn't exactly sold on cryonics; "Dziejaslou" dips into the correspondence of a Belarusian prisoner of conscience; "Fronesis" challenges the dominant ideology of capitalist (welfare) societies; and "Syn og Segn" on why a Muslim is not always a Muslim.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!