Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2757, Objekt-ID: 3421

Neighbourhood in Europe: Prospects of a common future

Belarus, Estonia, Russia and Ukraine: four countries whose destinies are tightly interwoven. Now the S. Fischer Foundation, the German Academy of Language and Literature, and Allianz Cultural Foundation have created a transnational platform for discussing the most pressing country-specific topics in a common European context. Eurozine is the platform's media partner.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.