Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2593, Objekt-ID: 3141

Memory has a power that history never attains

We should distrust those uses of memory that suit us personally or collectively, says Tzvetan Todorov. Because in reality every people, like every individual, has both dark and glorious pages in their history, and one should not reduce the past to a single element.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.