Making the negligible considerable

"Blätter" foresees the avoidable yet certain end to the crises; "Il Mulino" can't see the nation state making an exit any time soon; "Index on Censorship" surveys the world's digital frontiers; "Dialogi" comes face to face with direct democracy; "New Humanist" takes on the miracle mongers; "Gegenworte" pleads for a universal science; "Mittelweg 36" revisits the interwar period; "Lettera internazionale" dwells upon the threshold between nature and culture; "Revolver Revue" realizes that fame might be more easily won at home than abroad; and "Studija" visits the ruins of postwar avant-garde art.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.