Making the negligible considerable

"Blätter" foresees the avoidable yet certain end to the crises; "Il Mulino" can't see the nation state making an exit any time soon; "Index on Censorship" surveys the world's digital frontiers; "Dialogi" comes face to face with direct democracy; "New Humanist" takes on the miracle mongers; "Gegenworte" pleads for a universal science; "Mittelweg 36" revisits the interwar period; "Lettera internazionale" dwells upon the threshold between nature and culture; "Revolver Revue" realizes that fame might be more easily won at home than abroad; and "Studija" visits the ruins of postwar avant-garde art.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.