Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2599, Objekt-ID: 3174

Life after debt

"openDemocracy" demands transnational community, not post-democracy; "Intellectum" throws out literary convention as Greek crisis goes from bad to worse again; "Res Publica Nowa" considers the imperial roots of European politics; "Blätter" discerns a case of colonial amnesia in Berlin; "Kultura Liberalna" reimagines Poland in an age of trans-continental migration; "Revue Projet" asks whether France's social welfare system needs repairing or rebuilding; "Glänta" goes in search of the post-traumatic subject; and "Mittelweg 36" replays the Vietnam war in films by Jean-Luc Godard and Chris Marker.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.