Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3126, Objekt-ID: 3805

It's all new

"La Revue nouvelle" observes states of emergency in France and China; "Blätter" goes postcapitalist with Paul Mason; "dérive" discovers true heterotopia in the latest Austrian housing syndicates; "Kulturos barai" ademands more public intellectuals who can write for and speak to a broader public; "L'Espill" discerns a sudden return of pragmatism to Catalan politics; "Poeteka" samples the textures of literary and Albanian history; and "Springerin" presents parallactic views of eastern European fine art.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.