International conference: Central European Forum

For the fifth year, Eurozine partners up with the Central European Forum, an international conference open to the public that will take place in Bratislava from 15 to 17 November. Participants include Timothy Snyder, Slavenka Drakulic, Leonidas Donskis, Marci Shore, Ilija Trojanow, Ales Debeljak and Egon Gál.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.