Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2580, Objekt-ID: 3103

If Greece falls

"Blätter" braces itself for a Grexit; "Varlik" draws lessons from the Turkish general election; "Il Mulino" notes the channels that the Arab Spring has opened up for European Muslim women; "Frakcija" weighs up alternatives to the commodification of knowledge; "La Revue nouvelle" commemorates the bicentenary of the battle of Waterloo; "Vagant" confronts the visual culture relating to the Holocaust; "Springerin" examines the aesthetics of crisis; and "Dublin Review of Books" revisits the essays of George Orwell.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).