Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3030, Objekt-ID: 3706

From right to favour

The so-called European refugee crisis is revealing a situation rather than provoking it, says anthropologist and physician Didier Fassin. Without minimizing the problem, Fassin argues that it is crucial to understand the degree to which it is constructed as such by politicians and the media.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.