Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2914, Objekt-ID: 3585

From Euromaidan to euroscepticism

Ukraine's Revolution of Dignity was triggered by the government's decision to postpone signing the long-awaited Association Agreement with the European Union. Protesters on Kyiv's streets chanted "Ukraine is Europe!", and waved EU and Ukrainian flags side-by-side. Two years after the victory of the Maidan protests, what is left of this pro-European idealism?

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.