Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2786, Objekt-ID: 3450

From data to Dada

Without a proper understanding of the way the global (data) economy actually works, says Geert Lovink, we can't effectively reinvent our culture. So, while building independent infrastructures remains of primary importance, net criticism needs updating and upgrading, before it becomes subject to deletion.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.