Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3243, Objekt-ID: 3924

Fear and loathing in the UK

Both Remain and Leave campaigns are equally culpable for the toxic mixture of ill feeling and scare tactics that has defined the build up to Thursday's referendum, writes Benjamin Tallis. A British citizen who has spent most of his working life on the continent, Tallis bemoans how these dismal campaigns have obscured the fact that, for all its faults, the European Union remains the world's most successful liberal project.

I 1870 fantes det omtrent 100 000 griser i Norge. I dag slakter vi 1,7 millioner griser hvert år. Nå hører vi om et voksende ubehag knyttet til denne produksjonen – selv næringen snakker om «stor etterspørselsrisiko». Og dyrevernere at dersom forbrukere visste mer om hvordan grisen blir mat, så ville maten smakt annerledes.