Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2948, Objekt-ID: 3619

Facebook rescues the world

In Facebook's recent efforts to corner the Indian market, Daniel Leisegang discerns a new digital colonialism. Where yesterday's colonizers offered glass beads in exchange for gold, today's offer free but radically restricted Internet access in return for the data of the (unwitting) masses.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.