Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3270, Objekt-ID: 3951

Critical junctures

"Index" warns of increasing threats to reporters worldwide; "Polar" discusses the paradoxical appeal of truth in an age of post-truth politics; "Esprit" is up all night on the Place de la République; "Il Mulino" condemns the cruelty of contemporary European politics; "Soundings" assesses the prospects for European solidarity post-Brexit; "Czas kultury" goes cycling; "Revista Crítica" dances to a contemporary tune, whether digitally downloaded or live at a festival; and "Ord&Bild" talks to Nobel laureate Svetlana Alexievich.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).