Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3270, Objekt-ID: 3951

Critical junctures

"Index" warns of increasing threats to reporters worldwide; "Polar" discusses the paradoxical appeal of truth in an age of post-truth politics; "Esprit" is up all night on the Place de la République; "Il Mulino" condemns the cruelty of contemporary European politics; "Soundings" assesses the prospects for European solidarity post-Brexit; "Czas kultury" goes cycling; "Revista Crítica" dances to a contemporary tune, whether digitally downloaded or live at a festival; and "Ord&Bild" talks to Nobel laureate Svetlana Alexievich.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!