Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3078, Objekt-ID: 3755

"Chernobyl should have been preserved as a cultural object"

Ahead of the 30th anniversary of the Chernobyl disaster, the celebrated Ukrainian director Myroslaw Slaboschpyzkyj talks about his past and forthcoming film projects relating to the Zone; as well as the clash of film-making cultures with which all of today's directors must currently contend.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.