Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3181, Objekt-ID: 3861

Capitalism, autocracy and political masculinities in Russia

The conflict over YUKOS, between Russia's two most powerful men at the time, became a turning point in post-Soviet Russian history, writes Tatiana Zhurzhenko. The expropriation of YUKOS opened the way to the annexation of Crimea a decade later; meanwhile, a new Russian masculinity was born.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.