Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2758, Objekt-ID: 3422

Beyond imagination or control

"dérive" shares perspectives on collective urbanism; "Springerin" introduces the quantified selfie; "Rigas Laiks" talks to Russian sociologist Alexei Levinson; "Ord&Bild" critiques the American Dream; "Syn og Segn" says there's still some explaining to do about Libya in 2011; "Polar" analyses the latest literary developments in a time of new asymmetric wars; "Mittelweg 36" sees the reintegration of veterans as a window of opportunity; and "Sarajevo Notebook" demands an ethical audit of bioart.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.