Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3304, Objekt-ID: 3986

Beware the destruction of the state!

In his recent book Black Earth, the historian Timothy Snyder explains the Holocaust in terms of the destruction of the state. This allows him to argue that the Nazi and Soviet regimes had a comparable role in causing the Holocaust, despite their different ideologies and intentions. In interview with the Slovenian journal Razpotja, Snyder explains this argument and its implications for contemporary conflicts in Europe and beyond.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.