Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3304, Objekt-ID: 3986

Beware the destruction of the state!

In his recent book Black Earth, the historian Timothy Snyder explains the Holocaust in terms of the destruction of the state. This allows him to argue that the Nazi and Soviet regimes had a comparable role in causing the Holocaust, despite their different ideologies and intentions. In interview with the Slovenian journal Razpotja, Snyder explains this argument and its implications for contemporary conflicts in Europe and beyond.

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.