Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2956, Objekt-ID: 3631

Back to the future in Ukraine

The Maidan protests have given Ukraine a chance to stop and look at its future, and plan it the way she wanted to, writes Kateryna Botanova. Now it's becoming apparent how to make the revolutionary shift from continual fighting, distrust and questioning of legitimacy to mutual support, collaboration and growth.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.