Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2553, Objekt-ID: 3043

Against the grain

In the Middle East, the God question is far more than a matter for intellectual debate; apostasy is punishable by death in six Arab countries. And yet, writes Brian Whitaker, there is a perception that Arab atheists are becoming more numerous; and more visible too, thanks largely to social media.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.